אושר בקריאה ראשונה: סיוע כלכלי ללומדי תורה נזקקים

"אין עוד מדינה בעולם בו מתייצב חבר פרלמנט ומסית נגד היהודים בשקרים ועלילות, כמו שעשתה נציגת שונאי ישראל המסיתה בשקרים גלויים, כאילו החרדים חיים על חשבון העניים החילונים. מקבלי הבטחת הכנסה רגילים מקבלים שלשת אלפי שקלים. אברך עני יקבל רק 1040 עם שלשה ילדים ואסור שיהיה לו רכב. לאחרים מותר שיהיה להם רכב לנסות להתפרנס"
איתי גדסי 1 Comment on אושר בקריאה ראשונה: סיוע כלכלי ללומדי תורה נזקקים

המליאה אישרה הצעת חוק הבטחת הכנסה לאברכים • ליצמן חשף: "כשלבני רצתה להקים ממשלה היא הסכימה לתת לנו אז הבטחת הכנסה יותר ממה שאתם נותנים לנו היום"

מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
"אין עוד מדינה בעולם בו מתייצב חבר פרלמנט ומסית נגד היהודים בשקרים ועלילות, כמו שעשתה נציגת שונאי ישראל המסיתה בשקרים גלויים, כאילו החרדים חיים על חשבון העניים החילונים. מקבלי הבטחת הכנסה רגילים מקבלים שלשת אלפי שקלים. אברך עני יקבל רק 1040 עם שלשה ילדים ואסור שיהיה לו רכב. לאחרים מותר שיהיה להם רכב לנסות להתפרנס"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר דיונים ארוכים במליאה ובוועדת החוקה מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה ראשונה את הצעת חוק סיוע כלכלי ללומדי תורה נזקקים.

בהצעת החוק מוצע לקבוע את הזכאות של לומדי תורה לסיוע כלכלי אם מתקיימים בו התנאים הקבועים בסעיף 2 להצעת החוק ובמקביל להגדיל ב-21% את תקציב קרן הסיוע לסטודנטים כך שיתאפשר מתן סיוע כלכלי, ברמה זהה לזו שניתן ללומדי התורה, לסטודנטים בעל רקע חברתי-כלכלי נמוך בהתאם לאמות מידה שייקבעו על ידי הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה. ככל שיגדל הסיוע ללומדי התורה – יגדל גם הסיוע לאותם סטודנטים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת חוק זו נועדה ליישם את החלטת ממשלה 747 ולהסדיר בחקיקה את מערך הסיוע הכלכלי ללומדי תורה נזקקים .מטרת החוק המוצע היא לסייע כלכלית ללומדי תורה נזקקים כדי לאפשר להם להתרכז בלימודי התורה, וזאת מתוך הכרה של מדינת ישראל בחשיבות לימוד התורה, לשימור העם היהודי, מקורותיו ההיסטוריים ועתידו הרוחני בארץ ובעולם .

ח"כ תמר זנדברג התנגדה לחוק ואמרה כי "זו הצעת חוק מפלה, צינית ועוקפת בג"ץ. לא ראיתי אף אחת ממפלגות הקואליציה האחרות מגיעות לכאלה הישגים כמו המפלגות החרדיות שדוהרות קדימה. זו הצעה חצופה במיוחד, הקריטריון הזה של משפחה נזקקת לפי תלמידי ישיבה, מעלה מיד את השאלה מה עם הסטודנטים ועם משפחות נזקקות אחרות? ההצעה הזו יורקת בפרצוף שלהם".

מנגד, ח"כ ישראל אייכלר תקף את דבריה של ח"כ גלאון ונציגי מרצ ואמר כי "אין עוד מדינה בעולם בו מתייצב חבר פרלמנט ומסית נגד היהודים בשקרים ועלילות, כמו שעשתה נציגת שונאי ישראל המסיתה בשקרים גלויים, כאילו החרדים חיים על חשבון העניים החילונים. מקבלי הבטחת הכנסה רגילים מקבלים שלשת אלפי שקלים. אברך עני יקבל רק 1040 עם שלשה ילדים ואסור שיהיה לו רכב. לאחרים מותר שיהיה להם רכב לנסות להתפרנס".

אייכלר הוסיף כי "יבא דור וישאל על מה ישבו בכנסת לילות שלמים? על בעיות ביטחון או יוקר המחיה או הדיור? לא. הכנסת הייתה ערה למנוע מילד קטן את פת הלחם בגלל שלא מקבלים את הליבה של פירון. אין עוד מדינה אנטישמית, שמסיתה את אזרחיה נגד מיעוט יהודי שכביכול חי על חשבון האחרים. איך אומר הנביא ירמיהו: מה מצאו אבותיכם בי עוול כי רחקו מעלי?! זו אנטישמיות שלא תימצא היום לא בצרפת ולא בגרמניה", חתם אייכלר.

השר יעקב ליצמן חשף כי "כשציפי לבני רצתה להקים ממשלה וניהלה איתנו משא ומתן והיא הסכימה לתת לנו אז הבטחת הכנסה יותר ממה שאתם נותנים לנו היום".

33 תמכו 23 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת כספים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    האמת, פטור ארנונא למוסדות, ביטול תוכנית ליבא, הבטחת הכנסה, העלת קצבת בני ישיבה, דיינים חרדים, פטור מצבא, וואלה נשמע שלחרדים מזמן לא היה כ"כ טוב